بله شهدا معصوم نبودند ما هم شک نداریم را جع به قضیه تار مو ی مثال میزنم
در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی
کارشناسان به این نتیجه می رسند که در فلان جاده با این ویزگیها سرعت مجاز 85 کیلومتر است
و این سرعت مطمئنه برای اجتناب از حادثه است
حالا یه نفر میگه آقا من 120 تا هم برم هیچ حادثه یا برام اتفاق نمیفته
در اونجا میگیم اولا چه تضمینی وجود داره که حادثه یا برای شما رخ نده
دوما
وقتی قراره چیزی قانون باشه بر اساس یک نرم و میانگین صورت میگیره
احکام دینی هم وقتی جنبه قانون دینی و حکم دینی داشته باشند
بر اساس نرم و میانگین طراحی میشن
مثل شراب خواری
حالا یکی بگه آقا من یه بشکه هم بخورم اصلا مست نمیشم
میگیم دراحکام درسته مستی علت حرام شدن است
ولی وقتی به صورت قانون در اومد باید جوانب دیگر این موضوع هم مورد توجه قرار بگیرد
اولا باید توجه داشته باشیم که
: احکام اسلامی صرف درست کردن یک حد و مرز نیست
که بگیم حالا خدا خواسته یه چیزهایی گفته باشه و ما هم باید رعایت کنیم
بخش زیاید از احکام اسلامی جنبه تربیتی داره
وقتی جنبه تربیتی داشته باشه
باید به گونه ای باشه که بیشترین تضمین رو برای تحقق مقصود داشته باشه
در اینکه مو برای زن یک زیبایی است جای شک نیست
و رد اینکه زن ذاتا طوری آفریده شده است که برای مرد جاذبه دارد باز هم جای شک نیست
شاید اگر بخواهیم با نگاه عقلی محض نگاه کنیم کسی بیاد و بگه آقا چند تار مو تحریک کننده نیست
ولی اگر به نگاهی واقع بینانه و عرفی نگاه کنیم یعنی همون نگاه تربیتی که رد اسلام مطرح هست
میبینیم که خب زن که به صرف بیرون گذاشتن مو اکتفا نمیکنه
انواع و اقسام مدلها رو هر روزه امتحان میکنه و ... خلاصه اینکه اون حس جلوه گری که رد ذات زن هست نمیگذاره که این در حد همون چند تا تار مو باقی بمونه
و اگر راهش باز باشه قطعا به اون مفسده و تحریک کنندگی
میرسه.
برای همین اسلام میاد و جلوی مساله رو از اساس میگیره.
و ی سوال از شما چرا منطقی بحث نمیکنین اخر نظرتون گفتین بازم حرف شما
خب اگر نظری دارین دفاع کنین از نظرتون
چرا به این زودی کوتاه میاین ؟؟؟؟